Collectibles

Jag hatar collectibles. De var okej före achievementsarnas (ifrågasätt inte min sverige) tid, men när det nuförtiden tycks vara i princip obligatoriskt att gömma minst 100 identiska, fullständigt värdelösa objekt i sitt spel, och sedan
kräva att spelaren skall finna dessa 100 identiska, fullständigt värdelösa objekt för att ha rätten att skryta för [Lonnakko] om att man klarat av spelet, är det inte ens roligt längre.

Sådant är fallet med Assassin's Creed II, vars collectibles tar formen av någonting så utstuderat överdjävligt som fjädrar, etthundra stycken. Etthundra fjädrar ligger utspridda över Florens, Venedig och ett antal mindre byar, och du kan ge dig fan på att Ubisoft Montreal tyckar att ifall du är en riktig achievement-hora (jag, Lonnakko) får du fan ta och hitta dem alla.

Så det gjorde jag.
Med fuskkarta över dessa etthundra fjädrar i hand.
Hur lång tid det tog?
Fyra och en halv jävla timmar.


Jag var åtminstone klevar nog att markera ut
var jag varit, vilka platser jag hittat en fjäder på (röd)
och vilka platser där jag inte fann någon,
och troligtvis tagit fjädern förut (svart)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0