Har jag en blogg? -lol!

Jag kom just från engelskalektionen, ytterst bedrövad.
Hur ska vi kunna ges ett rättvist betyg när läraren knappt håller G-nivå?

Efter att vi fått en halvtimme på oss att lista ut en synonym till ordet 'achieve' blev vi tilldelades ett papper med extrauppgifter (till dem som var snabba). Här skulle vi skriva in rätt preposition i de ofullständiga meningar som stod på papperet (it was made ___ steel). Fint. Men när vi halvvägs ned på papperet stöter på


För
for, from, of, to, under, with

2. She admired _____ her frankness.


blir jag orolig.

Låt oss sätta ihop alla möjliga svar på frågan.

-She admired for her frankness
-She admired from her frankness
-She admired for her frankness
-She admired to her frankness
-She admired under her frankness
-She admired with her frankness

Alla ovanstående svar låter som att personen i fråga lite blygt imponeras av sin egen uppriktigthet, undantaget att grammatiken är helt åt helvete fel. Det ska inte vara någonting där! Ingenting!

"She admired her frankness" -fint, perfekt!

Och det blir inte bättre.


13. His name is Timothy, but we call him ____ Tim.


Jag vet, det är ju självklart! We call him for Tim!

Detta är det värsta fall utav nagelbitande svengelska jag någonsin stött på.
Vi fortsätter...


18. They warned us ____ the steep sloped.


The steep sloped VADÅ?
Och så hittar vi ett par skrivfel (eller???) såsom settlled och "to on another".

We call it for jättetaskigt.

RSS 2.0