Blender: the remake

Jag fick en ny hårddisk hemskickad i veckan, då den interna hårddisken i min skoldator havererat, och allt mitt skolarbete med den. Det faktum att min nya hårddisk, som gick på min helt löjligt täckande garanti, var på hela 250gb (!) lindrade smärtan något (standardstorleken är 80gb).

Mest smärtsamt var det att förlora senaste Blender-arbetet (ett helt rum modelerat från scratch i 3d), något som krävt större delen av den gångna veckans fritid att återskapa.
Och då skall även tas i åtanke att jag för bara en vecka sedan införskaffade Hideki Kamiya's storverk Bayonetta, som varit oerhört svårt att hålla tassarna ifrån till fördel för skolarbete. Skolarbete som jag som sagt redan slutfört en gång. Skolarbete som jag tvingats återskapa i varje minituös detalj.

Jag vet vad du tänker. Och det var bara ett par veckor före kraschen som jag gjorde backup på allt. Allt skolarbete och all musik. Men på de veckorna hann jag nästan färdigställa en låt (remix på Lady GaGa's Bad Romance, en nästan färdig version som du kan lyssna på här (och snälla mamma, lyssna inte på den, högtalarna på din minilaptop är helt skräckinjagande dåliga!)), samt avsluta ovan nämnda Blender-arbete.

Jag har nu lyckats återskapa, och förvånansvärt nog lyckats vida överträffa, mitt tidigare arbete, och är helt fantastiskt nöjd. Ja, jag missade deadline för uppgiften, som skall laddas upp på skolans hemsida inom en viss tidsperiod, men jag räknar med att ursäktas denna gång.
Nästa '3d-lektion' har jag redan imorgon, och hoppas då kunna upprepa bedriften att få höra läraren ställa frågan "och detta skall jag tro på att du gjort?". Blev mycket nöjd då jag igår kväll lyckades få Lonnakko, om än för bara en sekund eller två, att tro att det var ett foto han kollade på. Och nej, det är inte den nivån vi är tänkta att ligga på i detta tidiga skede. Kursplanen har oss fortfarande i facket för 'hopplösa noobs'.

But enough talk, jag laddar upp bilder på mitt arbete (vars uppgiftsbeskrivning bestod i att 'modelera ett bord med tallrik och glas, med minst ett ytterligare valfritt föremål'), som ännu inte är riktigt färdigt, utan skall redigeras ihop för utskrivning för något slags utställning.


 


 


Kommentarer
Postat av: Razzel

så skönt att du fick till datorn i alla fall! Jag måste väl få tjuvlyssna lite, har ju inga lurar här i Umeå...

2010-01-17 @ 20:50:04
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0