V8

Så blev det plötsligt väldigt mycket att göra de kommande veckorna.
Praktiken började idag, jag och Jonas fick plats på Thomson Interactive Media, som pillar med webbdesign, något som vi ine är sådär jätteawesome på. Det tycks bli två veckor förlängt skolarbete, vilket inte egentligen gör mig något, då jag har ett par arbeten jag skulle kunna behöva mer tid till.

Jag blev även kontaktad av Robin förra veckan...nej, det här fungerar inte. Jag kan inte låta formell och korrekt när jag skriver om någon så icke-formell och inkorrekt som Robin.
Saken var den att han ringde mig och bad mig förklara hur man 'öppnar en "krypterad" fil'. Jadu, Robin. Med tanke på hur du en gång tillkallade mig för att flytta en fil från Skrivbordet till Mina Dokument är det nog inte lönt att börja gå in på krypterade filer.
Han avslöjade sedan samtalers egentliga syfte, och berättade att han och hans kompis Anton i Svanström (börjar starkt misstänka att pojken faktiskt heter 'Anton I. Svanström') hade ett helt grymt projekt på gång.

De ska bli rappare.

Ta en kort paus, och fortsätt läsa när du tagit in det ordentligt.

Robin skall försöka sig på hip-hop. Och han vill att jag skall göra deras 'beats'.
Han har ju hört att jag är mycket intresserad av trance och orkestral musik, så att tillfråga mig när det kom till att skriva hip-hop föll sig naturligt, antar jag.
Han sade att han i hemliget varit mycket produktiv de senaste månaderna, och skrivit inte mindre än 30 (30!) låttexter. Plötsligt skäms jag lite över att de senaste två åren ha lyckats producera knappt 20 låtar (därav ett antal mindre projekt till diverse ändamål). Han förklarade även att de ("såklart") alla var på engelska ("så du behöver inte vara orolig att de ska låta fåniga när man rappar dem"). Han gav mig även ett smakprov på några av låttitlarna, som omedelbart bekräftade de starka misstankar jag fått när han först lade fram idén.
'R.K is King', 'R.K in the house', 'Steroids', och 'R.K is psycho' är namnet på några av de låtar han skrivit.
Potentialen i detta projekt är helt fantastiskt. Kanske.

Ännu en inbjudan till ett projekt dök upp idag, denna gång av slaget Mer Seriöst.
Isak kontaktade mig Facebook-style och undrade ifall jag var intresserad av att vara en del av ett t-shirt-design-projekt av något slag, med grunge/emo-inriktning. Självklart är jag det! Sist jag och Isak made business var det i framställandet av rockbandet Liquid Echoes affisch inför Trästocks i somras, vilket fick grymma resultat.
Han föreslog att vi skulle träffas på Kitchen i helgen och sätta oss ned med våra datorer och känna oss "sådär härligt proffsiga". Awesome.

Nedan postar jag mitt senaste projekt, som för en gångs skull faktiskt inte bör höras genom laptop-högtalare (mor), då det är en Mass Effect-inspirerad låt, som bygger mycket på stämning genom djupa basgångar och pan'ande, låga leads. Med andra ord: har du kassa högtalare, don't bother, it won't sound like much.


CBZ - Uncharted


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0