My makeup brings all the Bingo to the yard

Sist jag steg upp klokan halv åtta en lördag kan jag inte minnas, men så var fallet idag. Stenhårt modellarbete för Clive Russel stod på schemat, vilket som tidigare gånger går ut på att sitta på närmaste lediga golvyta i fyra timmar och vänta på sin tur. När det sedan äntligen blev min tur att få håret stylat (jag fick håret färgat igår) satte jag mig i frisörstolen med höga förväntningar. Nu kommer han att koka ihop något helt awesome, tänkte jag. Men sedan fick jag så fantastiskt mycket tji. Han smetar in hela min skalp med vax och spray, och plockar fram sin allra finaste stålborste. Och pressar med all sin kraft ner håret så platt det någonsin kan bli. Och blåser det. Och pressar. Och sprayar. Och pressar.  Och just som jag inte trodde att en människa kunde se mer misslyckad ut kommer finalen. Björn Gustavsson-fjongarna vid öronen.
"Klart'!" he triumphantly announced. Och jag går tillbaka till mitt hörn och ser potentialen i att bli fotad av Bingo Rimér gå helt åt helvete.

En omgång smink och en grottmanströja senare var jag redo för fotografering.
Ett par minuter in i sessionen säger någon "vi rufsar till det", och kommer fram till mig och går bananer på mitt hår med en sprayflaska och närmast spasmiska handrörelser. Och jag är hemma.
Bingo håller med. "Det ser ut som att han har tagit i ett elstängsel! Kolla, om man byter snabbt mellan bilden med platt hår och den här ser det ut som han får stötar!" fnissar han och springer runt och visar alla. "Nu när du ser ut sådär vill jag ha ARG! Typ...Hulken! Hahaha! Du ser ut som Hulken! Hallå, visst fan ser han ut som Hulken?! Innan han sliter sönder tröjan! Ge mig Hulken nu!". Han springer skrikandes emot mig och börjar peta mig i örat. Det hade jag inte trott för en månad sedan. Bingo Rimér petar mig skrikandes i örat.

Bilderna som följde min genialiska omstyling blev väldigt bra, känns det som i alla fall.
Lär duga som profilbild på Facebook i alla fall. Eller som Bingo sade: "Ni kan ju säga till era kompisar att "fan, jag kände att jag ville ha en ny profilbild på Facebook, så jag ringde ju han Bingo Rimér då, så kom han och tog ett par bilder, hahaha!!".

Det här blogginlägget från hans personliga blogg samanfattar honom rätt väl.

http://www.beingbingo.se/?p=748

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0