Mass Effect 2 - the getting

Att spelreleaser och deras inköp aldrig går problemfritt för mig är det knappast någon som har missat.
Internetproblem med Resident Evil 5, glömde helt sonika bort att boka Gears of War 2, upptäckte att mitt bankkort var borta när jag, efter att ha sovit utanför CK, stod först i kön för att köpa MW2: Prestige Edition. Frågan var inte ifall, utan vad som skulle gå snett när Mass Effect 2 skulle inhandlas fredagen för två veckor sedan. Redan då var spelet några dagar försenat, men det var ingen big deal. Europa är ju trots allt lite, lite sämre än USA. Väl inne på GAME fick jag och Lonnakodlås veta att Collectors' Edition av spelet var försenat till nästa onsdag. Vilket i sin tur betydde att vi 'måste' vänta med att få spela det i minst en vecka till. Man unboxar inte ett spel med sådan level of importance på en onsdag, liksom.

Add to that att Lonnalådbil jobbar 10-21-ish varannan helg, och att helgen då spelet egentligen skulle släppas inte var en sådan. Fredagen som följde onsdagen till vilken spelet blivit försenat var alltså på en helg då han jobbar, och inte kan spela hela fredagnatten. Lonnalol kommer då på att inte jag heller får spela det den fredagen, då han skulle uppskatta en 'masstart' (nej Lollakko, det går inte att skriva tre 'S' i följd).

Vi går alltså dit följande onsdag (förra onsdagen), och halar fram bonuskortet, men bemöts av det oh-so bekanta 'nja, vet ni, att...'. "Vad fan är det frågan om nu då, har leveranbilen kraschat eller??' hinner jag tänka innan Tobbe fortsätter: 'vi har inte fått in det än, för leveransbilen har kraschat. Vi får in det imorgon vid lunch. Kanske.'
Årets wtf är ett faktum. Jag behöver väl knappast nämna att spelet inte heller kom in på torsdagen eller ens fredagen, vilket automatiskt förskjuter min första dejt med Das episka Rymdopera del deux ytterligare en vecka, till nästföljande fredag, där vi är imorgon. Spelet kom in i måndags, en dag då både jag och Lollololol var lediga, så vi tog oss ned i tid, tillsammans med Sebastian och gjorde det som ingen Skelleftebo tidigare lyckats med. Vi köpte Bioware's Mass Effect 2: Collectors' Edition!

Med spelets fantastiskt vackra steelbook i hyllan, och en härlig helg fri från jobb runt hörnet, såg allting ut att ordna sig till slut.

BUT NOOO

Jonas ser till att anordna tex-mex-party-tjohejs, och väljer, trots allt annat än subtila hints från mig och Lonnanej att lördag känns så mycket bättre, att förlägga eventet på denna fredag.

Jag funderar allvarligt på att gå in på GAME med mitt Mass Effect 2 och ge det helt gratis till första person som tänkt köpa det. För Gud vill verkligen inte att jag ska spela det. Jag vet inte varför, men det måste vara av yttersta vikt att jag aldrig någonsin gör det, för såhär mycket har Han aldrig ansträngt sig för att hindra mig från att spela någonting förut.

EDIT: Inte ens den gången då Robin rev sönder hälften av alla GuitarHero-instrument, och jag var tvungen att beställa reservdelar från UK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0