Dröm #1

#1

8 juni 2010

Det är sommar, varmt och soligt. Jag befinner mig på en lantaktig plats, utan tydligt mål. Jag passerar Bosse Lerner (idrottslärare, Norrhammar). Han ropar "snygg frisyr!", och jag tycker att det känns lika märkligt som om det varit på riktigt.

Det slår mig plötsligt att mitt ena knä behöver opereras (referens: min morfar hade just opererat vänster knä), och jag vet att det är Felix Ros som skall operera mig. Felix står framför mig och jag frågar om han verkligen är utbildad inom sådant, och han svarar "ja, jo lite".

 Jag ligger ned på gräset framför en gammal träbyggnad (typ husen i bonnstan) och Felix håller i en såg. Jag undrar vad jag skall få för typ av bedövning, och han säger att jag inte kommer att känna någonting. Jag får en enorm mängd Alvedon, och de gör mig snabbt sömnig. 

I samma takt som jag somnar i drömmen vaknar jag i verkligheten. När jag är mer vaken än sovandes tror jag fortfarande att drömmen är verklig, och är rädd för att somna för att Felix då kommer att börja såga i mitt ben. Därför gör jag mig själv klarvaken, och kommer på att det hela var en dröm.

Kommentarer
Postat av: razzel

Lite Inception-varning i slutet av din dröm ; )

2010-08-25 @ 21:07:06
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0