Wired headset > Wireless headset

I samband med inköpet av Halo3 i sember förra året bad jag om att samtidigt få köpa en mic till min 360. Då de hade slut på allt annat gick jag med på att betala lite extra för en trådlös mic (med Halo3-färger och logga=jäää).
Jag har sedan dess inte använt den särskilt ofta (är ingen sådan som drar på mig micen inför varje match bara för att kunna döma ut min överman att han är en "cheating fagget!!"), någon gång då och då när jag spelat med kompisar.

Jag har dock haft tre problem med min trådlösa mic, som jag föreslår att du tar en titt på innan du bestämmer dig för att det viktigaste är att inte få headsetfrilla av plastbygeln.

#1 Batteritiden.

Räcker inte länge, nej. Den tycks dra ström även när du inte använder den, så använder du den bara ett par gånger i månaden blir det bara någon timmes batteritid du får (såvida du inte konstant har micen kopplad till din 360 när du inte använder den...)

#2 Varför går det inte att ladda och prata samtidigt?!

Ursäkta mig, men varför the fuck får man en (relativt) lång sladd att ladda sin mic med, när det ändå inte går att ladda och använda den samtidigt? Detta är inte ett problem jag haft med någonting annat, det går ju med handkontrollen??

#3 Laddaren dog

Som sagt, jag har inte använt min mic särskilt ofta och när den inte använts har både den och laddaren legat omsorgsfullt nedstoppade i ett eget fack i en ryggsäck. Likförbaskat fick laddaren för sig att helt plötsligt sluta fungera häromdagen. Inte glappa eller krångla, bara sluta fungera. Bara sådär. Kände efter sladden med fingrarna, inte en skråma. Testade båda USB-uttagen på 360n, startade om den. Ingenting. Och jag vet inte om det över huvud taget ens går att köpa en ny laddare, eller om jag ens vill göra det om det går.


Slutkläm:

Nu går jag på GAME och köper ett trådigt headset. And so should you.


PS. se bara till så att du har en motorsåg att få upp förpackningen med.


Kommentarer
Postat av: Personguy

I approve of this blog

2008-12-23 @ 19:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0